Outsourcing IT – czy zawsze się opłaca?

Outsourcing IT – czy zawsze się opłaca?

Prowadzenie biznesu bez żadnego wsparcia informatycznego jest w dzisiejszych czasach bardzo trudne, oznacza to jednak dla firmy konieczność stworzenia działu IT. Na szczęście jest jeszcze inne rozwiązanie – outsourcing usług informatycznych. Na czym on polega i ile kosztuje?

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcingiem nazywa się zatrudnienie firmy zewnętrznej do obsługi określonych zadań. Zazwyczaj outsourcing dotyczy rzeczy, które nie są głównym obszarem działalności przedsiębiorstwa, jak księgowość czy właśnie IT, albo stosuje się go w przypadku okresowo wykonywanych zadań bądź pojedynczych zleceń. Dzięki temu firma nie musi zatrudniać na stałe dodatkowych osób, ma za to pewność, że realizacją danego projektu zajmują się kompetentni pracownicy.

Outsourcing IT może obejmować różne obszary. W Enicom zakres umowy ustala się indywidualnie z klientem, tak by dopasować dostępne usługi do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa. Najczęściej w ramach outsourcingu zleca się stworzenie infrastruktury informatycznej, administrowanie siecią oraz serwerami, doradztwo informatyczne, wykonywanie kopii zapasowych i archiwizowanie danych, usuwanie awarii, zarządzanie sprzętem.

Do kogo skierowane są usługi outsourcingu IT?

Zlecenie obsługi informatycznej na zewnątrz opłaci się zarówno małej, jak i dużej firmie, bez względu na to, czym się ona zajmuje. Outsourcing nie musi być zresztą pełny – większe przedsiębiorstwa często tworzą własne działy IT, ale część zadań zlecają podmiotom zewnętrznym. Outsourcing jest o tyle korzystny, że klient zyskuje dostęp do specjalistów z różnych dziedzin bez potrzeby zatrudniania ich na stałe, co pozwala zredukować koszty prowadzenia działalności.

Zatrudnienie własnego pracownika IT bardzo często wychodzi drożej, bo trzeba płacić pensję, składki, podatki, świadczenia, i to pracodawca musi się troszczyć o ciągłe doszkalanie specjalistów, co generuje dodatkowe wydatki. Biorąc pod uwagę, że w dziale IT raczej nie wystarczy tylko jedna osoba, korzystanie z zewnętrznego wsparcia informatycznego kosztuje dużo mniej, a usługi są świadczone przez cały czas, podczas gdy zatrudniony na etacie specjalista pracuje w określonych godzinach, chodzi na urlopy, może być na zwolnieniu lekarskim.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzy × trzy =