3 najczęściej popełniane błędy w social media marketingu

3 najczęściej popełniane błędy w social media marketingu

Odnosisz wrażenie, że kanałom społecznościowym Twojej firmy czegoś brakuje? Podejmujesz wiele starań, lecz nie znajdują one odzwierciedlenia w reakcjach odbiorców? Zastanawiasz się, co jest przyczyną małej liczby lajków, komentarzy czy udostępnień? Poznaj najpopularniejsze błędy w prowadzeniu social mediów i sprawdź, czy przypadkiem ich nie popełniasz!

Brak regularności

Prowadząc firmę, nie możesz sobie pozwolić na to, aby zniknąć ze świata social mediów. Posiadanie firmowego Facebooka, Instagrama bądź profilu na innym portalu, wymaga systematycznych działań, ale – uwaga – nie byle jakich. Harmonogram postów na najbliższy miesiąc to coś, co każda firma zwyczajnie powinna posiadać. Wiele marek zaniedbuje ten aspekt, w konsekwencji czego wrzucają na swoje social media nie do końca przemyślane czy też niespójne z całą resztą materiały. A przecież komunikacja firmy z klientami w obszarze mediów społecznościowych to także budowanie jej wizerunku. Nie pozwól by wkradła się tu bylejakość.

Powielanie materiałów

Duplikacja treści, grafik i filmików w social mediach nie jest najlepszą praktyką. To swego rodzaju pójście na łatwiznę. I choć ten sam content na Facebooku i Instagramie pozwoli utrzymać przy życiu oba te kanały, to nie kryje się za tym żadna dodatkowa korzyść. Obsługa social mediów może, a nawet powinna być realizowana na znaczenie wyższym poziomie. Warto więc poświęcić więcej czasu lub w przypadku współpracy z agencją marketingową przeznaczyć większy budżet na tego typu działania i obserwować satysfakcjonujące zaangażowanie ze strony użytkowników. Nie ma wątpliwości, że w ten sposób Twoja firma osiągnie lepsze wyniki.

Zasięgi organiczne to za mało

Ograniczenie się do działań organicznych na Facebooku czy Instagramie nie spowoduje, że Twoje posty dotrą do szerokiego grona odbiorców. Prawda jest taka, że bez promowania ich, zasięgi będą niskie… Musisz więc wziąć pod uwagę opcję wspomnianego już promowania, a co za tym idzie, wygospodarować mniejsze lub większe środki na ten cel. To jednak nie wszystko, co możesz zrobić, aby zaistnieć w social mediach. Kampanie reklamowe będą doskonałym uzupełnieniem powyższych działań. Realizując je, zwiększysz rozpoznawalność marki, pozyskasz nowych fanów / obserwujących, przekierujesz osoby zainteresowane do sklepu internetowego etc. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu, konfiguracji i zarządzaniu reklamami na Fb bądź Ig? Skorzystaj z usług profesjonalnej agencji marketingowej – zyskaj spokój i świetne wyniki wizerunkowe / sprzedażowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 + sześć =